جهت سفارش و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید 

۰۹۱۸۸۳۸۲۱۵۷

جهت سفارش و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید 

قیمت پوکه معدنی آریاکو

پوکه معدنی یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است و ما امروز قصد داریم درباره قیمت پوکه معدنی صحبت کنیم. اگر قصد خرید پوکه معدنی دارید باید انواع آنرا بشناسید؛ با پوکه آریاکو همراه باشید تا توضیحات کاملی در این باره ارائه کنیم.

قیمت پوکه معدنی براساس متر مکعب است، هر متر مکعب هم وزنی معادل 550 تا 600 کیلو دارد، بنابراین قیمت پوکه معدنی در سال 1402 با توجه به نوع آن از 185000 تومان در هر متر مکعب تا 340000 تومان متغیر است که در ادامه بیشتر در این باره توضیح دادیم.

قیمت پوکه معدنی (جدول)

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی یا شن معدنی، یک نوع مصالح ساختمانی است که از سنگ‌های آهکی، سیلیسی، دولومیتی یا شیلی تشکیل شده است. این ماده به دلیل داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مطلوب، در ساخت و ساز به عنوان یک ماده سازگار با بتن، آسفالت، سنگ مصنوعی و… استفاده می‌شود.

پوکه معدنی با توجه به نوع سنگ ماده اولیه، می‌تواند خصوصیات متفاوتی داشته باشد و به عنوان مثال، شن معدنی سیلیسی دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و سایش است.

امروزه ساختمان سازی و برج سازی‌ها روی به استفاده از مصالح سبک و کم وزن آورده‌اند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا از مصالحی استفاده کنند که سبک، ارزان و با کیفیت باشد و در آخر هم وزن کلی ساختمان را کاهش بدهد. از این رو استفاده از پوکه معدنی بسیار مرسوم شده است.

قیمت پوکه معدنی و ویژگی های آن

نام علمی و ویژگی‌های پوکه معدنی

پوکه معدنی نام علمی آن پومیس است، یک ماده آتشفشانی است که پس از آمدن به سطح زمین و سرد شدن، به شکل سنگ‌هایی با اندازه‌های مختلف که در سطح آن دارای سوراخ‌هایی متخلخل است، به وجود می‌آیند.

خواص طبیعی آن باعث می‌شود که ذاتاً سازگار با محیط زیست باشد. مقاوم در برابر آتش است، دارای کیفیت عالی عایق صدا و از همه مهم‌تر این ماده عایق بندی بسیار بالایی دارد. علاوه بر این از استحکام مکانیکی عالی، وزن مخصوص کم برخوردار است.

از جمله ویژگی‌های پوکه معدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1

وزن خیلی سبک

5

کاربری آسان

2

ارزان بودن

6

عایق صوتی بسیار عالی

3

نسوز

7

عایق حرارتی

4

مقاوم در برابر آفات

8

متعادل کننده دما

خرید انواع پوکه معدنی و شناخت آن‌ها

انواع پوکه معدنی در ایران را می‌توان در دو دسته قرار داد، یکی براساس نام شهری که تولید کننده آن است و دیگری براساس شکل ظاهری و خواص آن، در زیر می‌توانید این دسته بندی را ببینید:

انواع پوکه معدنی براساس شهر تولید کننده:

  • پوکه معدنی قروه
  • پوکه معدنی تبریز

انواع پوکه معدنی از نظر ظاهر و خواص:

  • پوکه معدنی نخودی یا فندقی
  • پوکه معدنی عدسی
  • پوکه معدنی ماسه ای یا پودری
  • پوکه معدنی بادامی
  • پوکه معدنی سیاه
  • پوکه معدنی سفید

بررسی پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه، یک نوع پوکه معدنی خاص است که در شمال غربی ایران، در استان کردستان، در شهرستان قروه استخراج می‌شود.

این پوکه معدنی از سنگ‌های آهکی تشکیل شده و دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است و به دلیل داشتن سبکی، مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی، قابلیت جذب رطوبت و خصوصیات حرارتی بالا، در ساخت و ساز به کار می‌رود.

همچنین پوکه معدنی قروه به دلیل دارا بودن رنگ سفید، در تولید مصالح ساختمانی مانند سفال و آجر سفید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی پوکه معدنی تبریز

این پوکه معدنی در تبریز به دست می‌آید و به پای کیفیت پوکه معدنی قروه نمی‌رسد.

بررسی پوکه معدنی بادامی

اندازه پوکه معدنی بادامی بین 18 تا 25 میلیمتر است؛ بیشترین کاربرد این نوع پوکه برای ساخت شیب مناسب در کف طبقات و سقف ساختمان‌ها است.

هر اندازه که وزن این پوکه کمتر باشد، کیفیت آن بسیار بالاتر خواهد بود؛ برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره این پوکه و همچنین قیمت پوکه معدنی بادامی به صفحه‌ای که لینک آن را قرار دادیم مراجعه کنیم.

بررسی پوکه معدنی فندقی یا نخودی

از ویژگی‌های برجسته پوکه معدنی فندقی عایق صدا و حرارت بودن است. به همین دلیل یکی از گزینه‌های محبوب برای شیب دار کردن کف و سقف طبقات است.

به این نوع محصول، پوکه معدنی نخودی هم گفته می‌شود؛ اندازه پوکه نخودی یا فندی بین 5 تا 10 میلیمتر است.

به دلیل اینکه استحکام بالایی دارد، برای بالا بردن مقاومت سازه‌ها استفاده می‌شود. از مهم‌ترین استفاده‌های آن می‌توان به اتصال طبقات به خاطر استحکام بالای آن اشاره کرد.

پوکه معدنی ماسه ای یا پودری

به طور کلی به گروهی از پوکه‌ها که کوچک ترین اندازه را دارند ماسه ای یا پودری گفته می‌شود؛ اندازه آن معمولا بین 0 تا 5 میلیمتر است.

بیشترین کاربرد این نوع پوکه معدنی در بلوک‌های سقفی و تیغه دیوار است، برای مشاهده قیمت پوکه معدنی ماسه ای کلیک کنید.

پوکه معدنی عدسی و بررسی آن

در واقع این پوکه‌ها براساس اندازه، نام متفاوتی دارند. یکی از این پوکه‌ها، از نوع عدسی است.

اندازه این نوع پوکه در حدود 3 تا 7 میلی‌متر است؛ از بیشترین کاربردهای آن می‌توان به استفاده در کفپوشی ساختمان‌ها و همچنین در ساخت بلوک‌ها اشاره کرد، جهت سفارش و خرید پوکه معدنی عدسی اینجا کلیک کنید.

بررسی پوکه سیاه

پوکه معدنی سیاه به وزن مخصوص کم و مقاومت بسیار بالا شهرت دارد؛ رنگ این نوع پوکه معدنی از سیاه تا طیف خاکستری متمایل به قرمز دیده است و برای انجام خدمات عمرانی و ساخت و ساز بسیار کاربردی است.

بررسی پوکه سفید

نوع دیگری از پوکه معدنی، سفید است که برای افزایش استحکام آنرا با پوکه معدنی سیاه مخلوط کرده و از آن استفاده می‌کنند.

این پوکه دارای ساختار و جنس نرم و آهکی است؛ به همین دلیل برای نقاط جنوبی و خشک کشور بسیار مناسب است.

پوکه معدنی قیمت روز از کارخانه

قیمت پوکه معدنی چقدر است؟

در قسمت بالا ما به انواع پوکه معدنی اشاره کردیم، در واقع قیمت هر یک از این پوکه‌ها متفاوت است، هرچند شاید اختلاف چندان زیاد نباشد با این حال هر محصول قیمت خودش را دارد.

نکته دیگر اینکه قیمت روز پوکه معدنی براساس متر مکعب محاسبه خواهد شد، بنابراین قیمت‌ها براساس واحد متر مکعب است و نه کیلو!

عوامل مهم در قیمت پوکه معدنی ساختمانی

در رابطه با پوکه معدنی و قیمت آن باید گفت که قیمت پوکه معدنی ساختمانی بر اساس ویژگی، نوع پوکه و خصوصیاتش متفاوت است. پوکه معدنی انواع مختلفی دارد مانند پوکه نخودی، پوکه عدسی، پوکه بادامی، پوکه فندقی، ماسه ای و غیره.

برای مثال مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و غیر قابل اشتعال بودن، وزن کم، دوام زیاد و دیگر ویژگی های پوکه ساختمانی باعث می‌شود قیمت آن نیز متفاوت باشد.

نکته قابل توجه و مهم که باید در پوکه معدنی و قیمت آن دقت کرد آن است که اگر پوکه معدنی را به کیلو یا به تن بخریم سرمان کلاه بزرگی می‌رود، زیرا معیار خرید، سبک بودن و وزن کم پوکه معدنی است نه سنگینی وزن آن. پس این نکته را فراموش نکنید!

همانطور که گفتیم پوکه هرچه سبک‌تر باشد بهتر است، برخی معادن در ایران هستند که پوکه آن‌ها سنگین‌تر است؛ اما معادن پوکه آریاکو سبک‌ترین پوکه را به شما می‌دهند، میانگین وزن پوکه‌های ما در هر متر مکعب بین 550 کیلوگرم تا 600 کیلوگرم است. معمولا یک متر مکعب پوکه بادامی سبک‌تر است [حدودا 550 کیلوگرم] اما پوکه‌های نخودی 50 کیلوگرم وزن بیشتری دارند [حدود 600 کیلوگرم براساس متر مکعب].

نکته دیگر درباره قیمت پوکه معدنی حداقل و حداکثر قیمت است؛ قیمت فعلی در سال 1402 به شرح زیر است:

کف قیمت پوکه معدنی (هر متر مکعب)سقف قیمت پوکه معدنی (هر متر مکعب)
185 هزار تومان340 هزار تومان

جدول قیمت روز پوکه معدنی ساختمانی در سال ۱۴۰۲

ممکن است با پرس و جو قیمت پوکه معدنی در بازار شاهد شنیدن نرخ های متفاوتی از فروشندگان باشید. اولاً اینکه در رابطه با قیمت گذاری پوکه معدنی باید بدانید که درجه بندی وجودی دارد، برای مثال قیمت پوکه نخودی درجه یک در سال ۱۴۰۲ متری ۳۴۰ هزار تومان است. پس کیفیت پوکه حرف اول را می زند، ثانیاً وزن و اندازه پوکه نیز عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت گذاری پوکه معدنی و انواع آن است چرا که پوکه ای که سبک وزن باشد در آخر خروجی هر کاری مثل ساختمان سازی باعث کیفیت بهتر و ماندگاری بیشتر می شود. پس حتماً به این دو تا نکته هنگام خرید پوکه معدنی توجه لازم را داشته باشید.

نوع پوکه معدنی

درجه کیفی پوکه

قیمت پوکه معدنی (تومان)

نخودی

یک

۳۴۰

عدسی

یک

۳۴۰

بادامی

یک

۲۷۰

نخودی

دو

۲۸۰

عدسی

دو

۲۸۰

بادامی

دو

۲۲۰

قیمت روز ۱۴۰۲ پوکه بادامی می‌تواند از ۱۸۰ تا ۲۷۰ هزار تومان باشد که با توجه به مرغوبیت و درجه آن متغیر است. همنیطور قیمت پوکه معدنی نخودی از ۲۳۰ تا ۳۴۰ متغیر است.

پوکه معدنی از کجا بخریم؟

شرکت آریاکو با بیش از دو دهه سابقه در تولید و فروش پوکه معدنی با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت آمادگی کامل ارسال مستقیم پوکه معدنی از قروه به سراسر کشور را دارد. جهت اطلاع و راهنمایی بیشتر از قیمت پوکه معدنی (قیمت روز) می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

  • شماره موبایل: 09188382157
  • شماره ثابت: 08735246619

چرا از آریاکو پوکه معدنی بخریم؟

پوکه معدنی آریاکو یک محصول ایده‌آل برای استفاده در تولید بتن سبک است و وزیکولار (متخلخل) است.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، مزیت پوکه معدنی به سبک و مقاوم بودن آن است، پس اگر پوکه سنگین بخرید سود نکردید، بلکه ضرر کردید!

  1. وزن مخصوص کم (سبک) پوکه معدنی آریاکو
  2. پوکه معدنی آریاکو بهترین عایق صوتی و حرارتی
  3. بدون هیچ نوع مواد سمی و خطرناک برای جان انسان و محیط زیست
  4. نقطه ذوب بالا و مقاومت بسیار زیاد در برابر احتراق
  5. استفاده در صنایع مختلف از ساختمان سازی گرفته تا رنگ و لاستیک و پرکننده و غیره

وزن پوکه آریاکو؛ سبک مثل پَر

وزن مخصوص پوکه معدنی آریاکو بسیار پایین و در حدود نیم تا یک تن در هر متر مکعب است و این وزن به حدی کم بوده که روی سطح آب شناور می‌شود.

بهترین عایق صوتی و حرارتی

پوکه معدنی آریاکو یک عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی و باکیفیت است و به دلیل اینکه سمی نیست، هیچ خطری برای انسان و محیط زیست ندارد و حتی از آن در صنایع رنگ سازی نیز استفاده می‌کنند.

نقطه ذوب بسیار بالا و ضد حریق

نقطه ذوب پوکه معدنی آریاکو از دیگر مزیت‌های آن است؛ نقطه ذوب پوکه معدنی ما در حدود 1342 درجه سانتیگراد بوده و مقاومت آن در برابر احتراق به اندازه 760 درجه سانتیگراد است که هیچ تغییری در شکل و حجم پوکه‌ها به وجود نمی‌آید.

استحکام و دوام بالا و استفاده در صنایع مختلف

استحکام از دیگر نکات مثبت پوکه معدنی است. خیلی از مصالح ساختمانی از پوکه‌ها ساخته می‌شوند چون از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

همچنین در بدست آوردن مواد رنگی با چگالی کم به عنوان پرکننده موثر است. صنعت لاستیک و پلاستیک نیز از پوکه معدنی به عنوان پرکننده کاربردی استفاده می‌کند.

نحوه خرید و استعلام قیمت روز پوکه معدنی از آریاکو

کافی است با شماره‌های آریاکو تماس گرفته تا کارشناسان ما مشاوره‌های لازم را به شما ارائه کرده و جهت ثبت سفارش یا استعلام قیمت پوکه معدنی شما را راهنمایی کنند.

شماره‌های تماس ما برای استعلام قیمت پوکه معدنی و خرید آن عبارت است از: 09188382157 و 08735246619

بلافاصله بعد از ثبت سفارش و ارائه قیمت، بارگیری انجام شده و پوکه معدنی به محل شما در هر جای ایران که باشد ارسال خواهد شد.

سوالات متداول

در تعریف کلمه پوکه باید گفت که یک سنگ آتشفشانی می باشد که بر اثر سرد شدن گدازه های خارج شده از آتشفشان و حضور گاز در درون ساختار آن را به سنگی بسیار متخلخل و سبک تبدیل کرده است. در دسته بندی کلی پوکه به دو دسته اصلی تقسیم می شود که شامل پوکه معدنی و پوکه صنعتی می باشد. قیمت پوکه معدنی بستگی به مدل آن دارد.

پوکه معدنی به دلیل اینکه وزن مخصوص بسیار کم، تخلخل و درجه سختی بسیار بالا بسیار مورد توجه برای ساخت و ساز و مصالح ساختمانی قرار گرفته است.

تعیین و بررسی قیمت پوکه معدنی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد، تعدادی از این فاکتورها شامل نوع پوکه معدنی، وزن پوکه معدنی، نوع بسته بندی آن و در نهایت حمل و نقل می باشد.

معیاری که پوکه معدنی برای محاسبه آن در نظر می گیرند، متر مکعب می باشد. به همین دلیل به طور مرسوم قیمت پوکه معدنی بر اساس متر مکعب و یا تن محاسبه می شود.

اما می توان آن را بر حسب کیلوگرم نیز خریداری نمود. اما یک نکته وجود دارد اینکه ممکن است که وزن پوکه معدنی تغییر نماید که به تبع در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

 

لیست قیمت پوکه معدنی

عنوان محصولقیمت درجه یکوزن هر مترقیمت درجه دووزن هر مترقیمت و وزن درجه سه
پوکه بادامی280,000550220,000650

200,000

700کیلوگرم

پوکه فندقی340,000580280,000700

240,000

800 کیلو

پوکه نخودی340,000580280,000700

240,000

800

پوکه عدسی340,000600280,000750

240,000

850

پوکه ماسه ای200,000900150,0001000100,000
  • استفاده از پوکه معدنی در ساخت بتن (پوکه معدنی با توجه به وزن بسیار پایین مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مقاومت بی نظیری به بتن خواهد بخشید)
  • استفاده در شیب بندی کف و سقف ساختمان ها
  • استفاده در ساختمان هایی که به صورت سبک سازی ساخته می شوند
  • استفاده در ساخت و ایجاد آبنما و پاسیو
  • پوکه معدنی بسیار عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی می باشد، به همین دلیل به عنوان یک عایق صدای بسیار خوب در موتورخانه های و مکان های صداهای بلندی ایجاد می کنند، می باشد.

 

این پوکه یک سنگ آتشفشانی است و زمانی که گدازه هایی که آب و گاز زیادی درون آن ها قرار دارند و از آتشفشان پرتاب می شوند، این ماده معدنی شکل می گیرد.

معمولا قیمت پوکه معدنی بر اساس متر مکعب و یا تن محاسبه می شود.

5 پاسخ

    1. سلام، قیمت پوکه بادامی هر متر مکعب 270 هزار تومان است، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۱۸۸۳۸۲۱۵۷ چون چند نوع محصول داریم با توجه به نیازتون راهنمایی می کنیم که چه پوکه ای براتون مناسب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 پاسخ

    1. سلام، قیمت پوکه بادامی هر متر مکعب 270 هزار تومان است، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۱۸۸۳۸۲۱۵۷ چون چند نوع محصول داریم با توجه به نیازتون راهنمایی می کنیم که چه پوکه ای براتون مناسب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *